Skip content en ga naar navigatie

Veelgestelde vragen

Zoals je weet, tracht Ello Mobile in alles zo transparant mogelijk te zijn. Toch hebben we alle vragen over Ello Mobile handig bij elkaar gezet en gerangschikt per onderwerp. Heb je een specifieke vraag, geef dan een duidelijk trefwoord in (bv. "belwaarde" of "sim-kaart") en onze zoekmachine pikt er meteen het meest relevante antwoord voor je uit.

Terug

Wat zijn de richtlijnen voor sms-/mms-abonnementsdiensten?

Vanaf 15 maart 2008 werd de dubbele opt-inregeling voor abonnementsdiensten via sms/mms toegevoegd aan de bestaande richtlijnen. De eindgebruiker zal vanaf dan tweemaal moeten bevestigen dat hij een abonnement op een sms-/mms-dienst wil nemen.

De inschrijving verloopt als volgt:

  1. de klant schrijft zich in voor een sms-/mms-abonnement.
  2. de klant ontvangt een gratis sms met de vraag om deze inschrijving te bevestigen. Hierin wordt de volledige prijs per week of per maand van het abonnement meegedeeld.
  3. de klant verstuurt een sms ter bevestiging van zijn inschrijving.
  4. de klant ontvangt opnieuw een gratis sms met de bevestiging van de inschrijving.
  5. een klant kan op elk ogenblik het abonnement stopzetten door "STOP" te sms'en.

Het doel van deze verstrengde richtlijn is er voor te zorgen dat jij als consument niet voor verrassingen komt te staan. Omdat je precies weet wat de premiumdienst die je koopt inhoudt en hoeveel hij hiervoor zal betalen.

Bekijk hier de "how to" videos

Schrijf je nu in op de Ello-nieuwsbrief
Sluiten

Zo ben je helemaal mee met

  • Ello-nieuwtjes
  • Projectupdates
  • Concrete resultaten