Skip content en ga naar navigatie

Veelgestelde vragen

Zoals je weet, tracht Ello Mobile in alles zo transparant mogelijk te zijn. Toch hebben we alle vragen over Ello Mobile handig bij elkaar gezet en gerangschikt per onderwerp. Heb je een specifieke vraag, geef dan een duidelijk trefwoord in (bv. "belwaarde" of "sim-kaart") en onze zoekmachine pikt er meteen het meest relevante antwoord voor je uit.

Terug

Wat moet ik doen als ik ongewenste gesprekken of sms’jes ontvang?

Binnenkomende gesprekken kunnen door ons netwerk spijtig genoeg niet geblokkeerd worden. Je kan wel zelf een aantal acties ondernemen om ongewenste gesprekken en sms'jes tegen te gaan of te melden.

  1. STOP-sms sturen.
    Betalende sms-diensten kan je in principe stopzetten door het sturen van een STOP-sms. Hiervoor stuur je gewoon het woord "STOP" in een bericht naar het nummer of de shortcode van de sms-dienst.
  2. Contact opnemen met de dienst.
    Krijg je na de STOP-sms nog steeds ongewenste gesprekken of sms'jes, dan kan je zelf contact opnemen met de gsm-dienst. Hun gegevens zijn gemakkelijk te traceren via deze site. Gewoon het nummer ingeven en de periode waarin de dienst actief was en je krijgt alle nodige contactgegevens.
  3. Het nummer blokkeren met je toestel.
    Je kan met sommige gsm-toestellen bepaalde nummers blokkeren. Kijk even na of je gsm over deze functie beschikt.

Bekijk hier de "how to" videos

Schrijf je nu in op de Ello-nieuwsbrief
Sluiten

Zo ben je helemaal mee met

  • Ello-nieuwtjes
  • Projectupdates
  • Concrete resultaten